Answer Moves

Answer Moves

Superb
based on 30 reviews
member since June 2020
leave a review
Overview

Your moving journey has yet to begin!

Conveyancing

Get connected with up to 5 regulated conveyancers to save time and money.

Compare Conveyancers

Surveying

Get matched with up to 5 RICS accredited surveyors to save on your property survey.

Compare Surveyors

Removals

Get matched with up to 6 removal companies to save on your move.

Compare Movers

Storage

Get matched with up to 6 storage companies to save on self storage units.

Compare Storage
Reviews & Ratings
Customer Reviews
  • Jessica J

    Oxford

    12/08/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Really great company, would definitely recommend. Arrived early and moved everything very carefully and efficiently. There was a long delay between moving out and moving in and they were very patient with this which was much appreciated. Excellent care was taken with all our belongings and they were very careful in the new property. Thanks again for the brilliant service.Chris and Jessica

  • Kerry W

    Oxford

    17/07/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Excellent and competitively priced. we had a really good experience with answer moves. Luke in the office was really helpful in getting everything booked in and sorted on a short notice and checked in on the whole process regularly through out the move. The team were great, we had a pack and move service, everything was done really quickly and with everything arriving in its original condition.We were delayed in being able to get our keys and the team worked so quickly to get everything in and furniture built, I couldn't believe they were able to unload everything and be out in under a hour. very recommended to anyone who is looking to move home, they won't disappoint.Thanks again guys.

  • Dan F

    Bath

    13/07/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Answer moves helped me move last minute and was a major life saver. Absolutely brilliant service! Very fast response to any questions I had and excellent communication from the initial quote through to our move day. Even the team that moved us on the day was very polite, friendly, honest and kind. I have already recommended and will use again in the future without hesitation. Many thanks for a wonderful job.

  • Tasha

    Oxford

    11/07/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    I have no words to explain how easy answer moves made my move look. Extremely professional and also go out of their way to do as much as they can to help. can't complain about a single thing plus there was no damage what so ever, thank you very much for the great service.

  • Matthew Case

    Bath

    7/07/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Initially they were ok, but once the deposit was paid, everything could not of been worst. They turned up on the day, knowing they may need to park on the other side of the run, and demanded 650 cash on top of what I paid or we walk away. Even if they came back were going to double the cost. The chap was very rude to me, kept shouting over me, when I tried to talk to him. He left some of the large items, including the double bed and cot bed, even though they were done by 10.45am, wanted more money to go back and collect the rest of the items. I refused to give him more money, as just wanted him off my property. I will be writing to them shortly for 650 back, otherwise will report them to the ombudsman. I have moved 16 times in my life, 3 of which I paid a removal company, never experienced such a terrible and stressful day.

  • Gina L

    Guildford

    26/06/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Great service good prices and friendly. I would most defiantly recommend this company too family and friends, thank you.

  • Yasmene

    Southampton

    17/06/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Fantastic service and brilliant company, Would use again

  • Rudi L

    Oxford

    18/05/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Very impressed with answer moves.They responded to the enquiry promptly. very pleased with the quote as I had compared companies.Superb service for our move with such little notice. they worked so hard and made what is a normally stressful time seem very calm. Such friendly group of guys, and a decent price too. they really do provide a great service.

  • John Wesley

    Guildford

    15/05/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    From communication ahead of booking, to understanding the requirements during packing, to the moving itself-honestly cannot fault this great team. Lee was extremely pleasant and helpful with all of our queries and the three lads who helped us on the day were fantastic.would definitely recommend. price was very very good compared to the rivals that compare my move had sent me.If I move again I will definitely be using answermoves with out a doubt. Thanks guys a very happy customer.

  • Alan Richardson

    Southampton

    7/05/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Moving can be a stressful time. But the team at answermoves actually made the whole thing not only stress free, but enjoyable! Every member of the team was polite and hard working even from the initial contact from getting a video survey to the final move day. There was also a lot of laughter along the way. Highly highly recommended!!!

  • Nicole Taylor

    Southampton

    3/05/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    The customer service I received from lee was excellent, the lads that helped with my move was also great. The way the removal went it was definitely great value for money. Arrived on time on my moving day packed and kept all my belongings secure and safe. Great service

  • Philip Graham

    Oxford

    18/04/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Despite receiving a 250.00 deposit they refused to even arrive before we had paid in full., as the day went on I understood why.When they did arrive one of them started videoing the inside of the house and was recording conversations, when I asked why they said it was to cover themselves, from what I don't know. Lee looked around and started saying what he wasn't going to take, this included an electric bed, 2 small couches, and an American fridge freezer, all of these items were on the list we sent him. His reason for not taking the Freezer was because we hadn't removed the actual fridge doors, the freezer was delivered with the doors on, but we did need to remove the kitchen door, and the couches because the backs hadnt been removed. He wouldnt take the bed because he wouldnt wait whilst I took the headboard off.The man was extremely rude and intimidating, even saying to my wife One more word from you and I walking off this job often saying, if its not ready when I am ready, it stays. He arrived at 08.45And left after unloading the goods at the news property at 11.45, 714.00 for 3 hours work.Because of all of this we had 2 nights in a hotel and an additional 160.00

  • Helen Pugh

    Oxford

    29/03/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Lee and Luke were great! Definitely recommend using them. Right from the beginning I was able to message/call Lee for any questions about packing. The quote was good value. For the first time moving house I never felt stressed. Thank you both!

  • Nicola

    Brighton

    16/03/2022

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    They provide a cheap quote, then on the removal day double it. They won't unpack the lorry until you have paid the cash. Plenty of boxes had one item in them. Charge you 6 + VAT per box, when it costs them 85p. Aggressive, threatening and complete cowboys. Drove off with my antique mirror which they claimed they couldn't get off the truck, when I threatened them with the police, they magically came back and delivered my mirror to me. My son's electric drumkit was dumped in a heap upside down. My computer monitor was damaged, I had to buy another one. Boxes were put into wrong rooms. When I told them I would be leaving a review I was threatened with another invoice for MORE money and if I didn't pay it they would take me to small claims. Be very careful and do your due diligence.

    Response:
    Hi Nicola Were sorry you were not happy with our service After looking at this carefully and the footage There is a very different story that unfolded with your move The only issue that arose was payment Please contact us direct and we would be happy to discuss
  • Lauren

    Reading

    20/08/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Lee was incredibly helpful from start to finish and made it an absolute breeze to organise our first ever move. Id heard a lot of horror stories about removals companies so I got a lot of quotes but no one provided a service like Lee did. He answered all of my silly questions without hesitation, was extremely patient with me and made sure I wasnt stressed on moving day. Lee and his team grafted from the second they arrived to the second they left. Overall, an absolutely amazing business to work with and a great team. I would recommend to anyone.

    Response:
    Thank you for your kind feedback It was a pleasure
  • Rachel Kent

    Reading

    30/07/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Excellent mover at a good price. We have recently moved from Wokingham to Bagshot. We would like to thank Lee and the team from Answer Moves and give a good review.We found the moving process extremely stressful and time consuming (solicitors, banks and variety of things that can go wrong). Lee and the team have been wonderful and taken allot of burden from the moving process.My wife found Answer Moves on the internet and they came over, assessed and gave us a quote. We compared this with other quotes and found Answer moves to be the best value for money. We had an issue with getting a date for completion, but Lee was patient and flexible with us. Eventually we got a date for a Wednesday.On early Tuesday morning we were greeted by a strong and helpful gentleman and lovely lady. They had brought a smaller truck. They were confident and knew what they were doing, which put me at ease.First, they assessed what needed to be done. Then moved smaller items and boxed up other items so they could be transported safely. They were quick and efficient and manged to get most of the items into the truck just after half day.

    Response:
    Thank you for your kind feedback It was a pleasure
  • Mandy George

    Redhill

    29/06/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    I was needing a fast move a few days from stamp duty holiday ending. Unable to find anyone to help. Answer Moves worked with me to find a solution. They were so helpful and accommodating. Packed and stored my belongings and then delivered day of completion . Nothing was too much effort and service on completion was second to none. Professional, courteous , friendly and willing to go that extra mile. Huge thanks to all at Answer Moves.

    Response:
    Hi Mandy It was an absolute pleasure
  • Samantha Stoner

    Redhill

    30/04/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Absolutely horrendous experience. Was quoted after a video call A?695 plus vat. The payment on the day turned up at A?2148!!!! Now having not moved in over 10 years not exactly a pro. The staff were rude as soon as they turned up. No foot coverings worn in the property either end on carpets etc. No face masks worn due to Covid. After paying a deposit turned up and they couldna??t fit it all in one van so called another van (which we were charged extra for) maybe should of looked properly during video call and videos I sent of the items. Constantly moaning about time and adding money throughout the day. On my way to the property which my dad had let them into unload before I arrived and constantly on the phone to me whilst I was driving demanding more money before they unloaded. Rude and aggressive throughout the day. No coverings on the flooring of the vans, furniture just slid along it which is now scratched. They said they are not liable for any damage. Surely they should have insurance for this. Made the whole experience upsetting and stressful from when they arrived.

    Response:
    Hi Samantha We are sorry you were not happy with the service provided Again as per your trust pilot review of us Our account differs somewhat You were quoted different to your figure and in writing You were very happy until arriving at the destination with your dad there you became very aggressive and then decided it was ok to call me the most vile four letter name in my opinion going. Screaming at your dad on the phone before you arrived then proceeded to call the staff the same names after me but they were a bunch of the name but plural Wanting a refund or you would put bad feedback over the internet which true to your word you have Despite this We all wish you the very best in your new home Please feel free to contact me personally and I would be happy to discuss
  • Nick Thompson

    Guildford

    25/04/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Answer moves were friendly, efficient, and worked hard on the day. I had a lot of heavy items and stairs. Overall they did a great job and were very accomodating.

    Response:
    Hi Nick Thank you for your kind feed back
  • Robert Johnston

    Redhill

    21/04/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Very prompt response to my request, very competitive quote and most importantly delivered what was promised.
    On the day guys arrived right on time, very polite and helpful and no breakages.
    Would recommend them to anyone wanting a value for money move.

    Response:
    Hi Robert Thank you for your feedback It was a pleasure
  • Derek

    Brighton

    14/04/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    I would recommend Answer Moves for your removal needs. They recently moved my mothera??s belongings from Brighton to Leicestershire. I found Lee very responsive from the day I got in touch to enquire about their services to the day of the move. He always replied to my messages promptly and talked us through what would happen on the day and the preparations needed.
    The moves was seamless and would use and recommend Answer Moves again.
    Derek

    Response:
    Hi Derek Thank you for this It was a pleasure and were glad to hear your mother is doing well in her new home
  • Martin Griffin

    Guildford

    15/03/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Lee and his team were courteous, prompt and most importantly reliable. Answer Moves were bang on time for collection and slightly early for the delivery. Exactly what you want.
    Nothing was too difficult for them. I packed everything as best as I could and not a single plate or glass was chipped or broken.
    I'd be happy to use them again.

    Response:
    Hi Martin Thank you for your kind feedback It was a pleasure to move store and then move you again
  • Christopher Morford

    Oxford

    11/03/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Very efficient and polite team. Lee was very responsive in the build up and the team on the day were great and got the job done quickly and safely.

    Response:
    Hi Christopher Thank you for your kind feedback It was a pleasure and glad you were happy
  • Jan Pineau

    Bath

    16/12/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Extortionate a?? Unprofessional a?? Unpleasant - Avoid
    Answer Moves quoted A?795 but I was forced to pay A?10445 including deposit.
    On the removal day, when you have no option, advised job is much bigger and will require several truck loads because of weight.
    Under pressure I paid A?2500 on day 1 and A?2500 on the morning of the second day before they would arrive. Belongings went into overnight storage.
    On day 3 he demanded A?4950 for belongings to be delivered. When I said I was being blackmailed he called me "a nasty woman" and hung up.
    I had deliveries on two separate days but not all possessions arrived. He said next is after Christmas as there were now higher priorities than me but that Sunday was available if I paid more money. Police involved shipment arrived.
    At no time was the removal truck ever fully loaded. nothing was stacked to maximise space. items were just laid on the floor and not secured. Weight a ruse.
    Personal belongings were thrown into boxes and mixed up many sentimental items are now broken, none followed Covid 19 guidelines.

    Response:
    We have offered this customer to go to the Ombudsman as we are voluntary members and would have to honour any judgement made by them. The letter sent is on our Trustpilot response to the review that this customer has also left there. She has declined. We have a recording that this customer agreed to confirming we did nothing wrong.
  • Marrissa Nelson

    Bromley

    23/11/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    I cana??t praise how amazing the service was from booking to removals to the destination.

    Ia??d recommend this service to anyone who needed removals!

    The team went above and beyond to help my move go smoothly and to plan!

    Response:
    Hi Marrissa Thank you and we were pleased to help
  • Duncan Green

    Southampton

    2/10/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Ia??m really impressed. They called immediately, quoted quickly and did exactly what they said they would do. Really good at keeping in touch too - communication very prompt and professional. Always on time and no messing about. Thank you Lee and co!

    Response:
    Hi Duncan Thank you for your feedback Your very welcome and glad you were happy
  • Colin Bruce

    Guildford

    21/08/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Thanks Lee and team for a great job moving us locally around Virginia Water to Egham. Despite some increased scope and stair surprises, team treated the move with care and courtesy. Included weaving a king size headboard through a staircase needle, helping me with a non-move related heavy lift, and taking away some furniture. Top job, and fully recommend the firm ...

    Response:
    Hi Colin thank you for your feedback We are glad you were happy
  • Theresa

    Portsmouth

    17/08/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    ANSWER MOVES were quick to respond to our enquiry with a quote which we found to be extremely reasonable. We were moving within a fairly quick time period so were really pleased that they could accommodate us. Lee was great and kept in contact every step of the way.

    On the day the guys turned up and were so efficient, professional and friendly. All of our items were handled with care. It really too to stress out moving for us and we would definitely use their services again!

    Response:
    Hi Theresa We are please you were happy and thank you for your kind words
  • Michele Petty

    Bath

    17/08/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Lee and his team were helpful and efficient from the start. They kept in contact up to and on the day of the move. They were on time for collection and expected arrival at the drop off point. Efficient and professional and excellent value for money. I would not hesitate to use them again.

    Response:
    Hi Michele It was a pleasure to move you All the best for the future
  • Erika Queiroz

    Guildford

    16/08/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Didna??t attend the property to quote and on the day complained about size of furniture, having to walk down the drive, left half of my belongings in the house I moved out of, were rude and unprofessional, didna??t use face masks, broke some stuff and made us pay a higher price before leaving the house or they wouldna??t drive to new place. Disappointed doesn't even begin to describe. At the end when they finished unloading they just jumped on the lorry and left, didna??t let us check the lorry was empty and didna??t even tell us they finished and were leaving.

    Response:
    We disagree with this review completely. The customer sent us a video of the goods that she required to move which became twice a much on arrival which we did not complain about.There was a chest of drawers that was built in the bedroom and wouldn't fit down the stairs. When we spoke to the customers husband and explained this he became aggressive and started to shout at us. We were there to pack but after packing again the husband began to get aggressive and said we should not of packed more than 40 boxes and actually at that point told he did not want us to do anymore and take what we had on the Lorry so we we charged for what we had done and took some money of for the move. At the destination the stairs were even smaller and the king size mattress would not fit i spoke with the husband and he just snatched it and threw it to the side of the room leaving us on the stairs not quite knowing what to do. The was a small cabinet which when we picked it up one of the legs stayed on the ground which we explained the glue needed to be re done again we were met with aggression. When we were unloaded we said we had finished and the door was slammed in our face. We were all confused by this and tried to work out what we had done wrong and still do not know. We are saddened that we have received this poor rating due to it affecting us.
    More Information

    Areas Covered

    Bath (BA), Bournemouth (BH), Guildford (GU), Oxford (OX), Portsmouth (PO), Reading (RG), Slough (SL), Southampton (SO)

    Save Up to 70% on Removal Costs

    Save 70% off the cost of your house move today!