Relocate Removals

Relocate Removals

South Ockendon, Essex
Superb
based on 35 reviews
member since June 2013
leave a review
Overview

Your moving journey has yet to begin!

Conveyancing

Get connected with up to 5 regulated conveyancers to save time and money.

Compare Conveyancers

Surveying

Get matched with up to 5 RICS accredited surveyors to save on your property survey.

Compare Surveyors

Removals

Get matched with up to 6 removal companies to save on your move.

Compare Movers
Reviews & Ratings
Customer Reviews
  • Maureen Dixon-Jones

    Greenhithe

    7/06/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    I would definitely recommend this company. The men were helpful and courteous and efficient. It was an awful rainy day and they covered the floor so nothing got dirty. The only issue I had was that a couple of the hanging clothes must have fallen out and were dirty, though I do not think it merits a down grade of the score.Thank you Relocate Removals

  • Toby Hague

    Woodford Green

    3/06/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Would highly recommend Relocate Removals. Top Quality experience from start to finish. Very competitive price, great customer service and reassuring communication with everyone in the office. The team turned up when promised and worked really hard all day with good cheer and impeccable manners.

    Response:
    Thank you for your kind words Toby, we were happy to help. Wishing you every happiness in your new home.
  • Mike Turner

    Woodford Green

    19/02/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    The packing and removal was done with great proffesionalism and both teams were extremely good humoured right through the day. Thoroughly recommended.

    Response:
    We're delighted that we could move you and wish you the best of luck in your new home.
  • Chloe Hickmott

    Dartford

    10/12/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    The office were a pleasure to deal with. Reasonable pricing. They took great care of our belongings. They were polite and friendly. Couldn’t have asked for anything more - 10/10

    Response:
    Thank you for your kind words and positive review Chloe. We hope you are settling in to your new home.
  • Craig

    Romford

    12/11/2019

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    These guys were amazing, so helpful, polite and organised.
    I would definitely recommend them, and if I ever think about moving again they would be my first choice.

    Response:
    Hi Craig, thank you for your positive review.
  • James Harding

    Enfield

    28/10/2019

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    The team of four men who came on the day were excellent. Very professional and friendly. They were were so careful and did everything like clockwork. A first class company are very highly recommended.

    Response:
    Hi James,thank you for your kind words.
  • Zahid

    Ilford

    7/10/2019

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Both days arrived on time
    Staff were very courteous hardworking and did their job in a professional and efficient manner.
    Would recommend them always
    Great job done
    Great price
    Great service

    Response:
    Hi Zahid, thank you for your review, greatly appreciated.
  • Hannah

    Barnet

    28/08/2019

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    We cannot thank you enough for how efficient and friendly you all were from start to finish. We will definitely be recommending you to anyone and everyone we know! Thanks again.

    Response:
    Hi Hannah, thank you for your positive feedback.
  • Lorraine Cullen

    Enfield

    28/08/2019

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Really professional and friendly staff. They packed really carefully. One of the movers gave a suggestion about how to place furniture in the new house when I was panicking, and he was right!
    There was one hitch on the day - nothing to do with the removers, and they made no fuss, they handled it with equanimity.

    Response:
    Hi Lorraine, glad all went well and thank you for your review.
  • Neil Gausis

    Barnet

    18/08/2019

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    We had a brilliant move thanks to these guys. Extremely friendly and careful, with a price that was much more competitive than anyone else we tried. We couldn’t recommend them more highly.

    Response:
    Many thanks Neil for your kind review.
  • Tracy Salmon

    Loughton

    17/08/2019

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Very excellent service the office staff extremely helpful big thank you to tracy
    The worker's nothing was to much trouble
    Best service I have ever had and this is my last move I have moved 8 times which I had found them in the beginning rating great great great

    Response:
    Hi Tracy,Thank you for your kind words
  • Sharon Walter

    Hornchurch

    12/04/2019

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Excellent service from start to finish. Good price, lots of boxes delivered and really good/helpful team on the day.

  • Jeanette Lewis

    Dartford

    30/10/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Fantastic company, removal day went without a hitch. The team were politful and nothing was too much trouble and they worked so very hard for us. Would highly recommend.

  • Rick Davidson

    Southend-On-Sea

    11/10/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    A good price. Brilliant service. Prompt, polite, hardworking crew, Most of us don't move that often and therefore are daunted when it comes to choosing but we would recommend this firm they took the pain out of moving.

  • Jerome Pereira

    Dagenham

    29/08/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Fantastic service, took all the stress away on moving day. The three guy's who did the work on the day were brilliant. Very helpful and well worth the money.

  • Katie Anderson

    Rainham

    8/08/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Fantastic company. From start to finish they had been very helpful and polite. We moved from Essex to Norfolk and they made it such a stress free experience. By far the best price on the market too.

    Response:
    Hi Katie, We are please that we provided excellent service to you, We strive for complete customer satisfaction always. Thank you very much for the positive feedback you have left us.
  • Jasmine Brown

    Upminster

    28/07/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    The guys were amazing I barely had to lift a finger, and so friendly

    Response:
    Hi Jasmine, many thanks for the glowing feedback.
  • Esther Miralles

    Sidcup

    15/02/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    The guys did a fabulous job despite the unpleasant weather.

    Response:
    Hi Esther, Thank you for your positive review
  • Sharon Sauboorah

    Enfield

    8/02/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Friendly helpful and careful! Would definitely recommend them.

    Response:
    Hi Sharon, thank you for you kind feedback
  • Lucy Cannon

    Romford

    27/12/2017

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Lovely guys, thanks so much for the help!

  • Sacha Tansey

    Leigh-On-Sea

    4/11/2017

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Amazing service from start to finish! The price was very competitive. No hidden costs, no silly ad ons. The ladies on the phone were patient and answered all my questions perfectly. The guy that came and did the initial quote was quick, personable and so helpful.
    The movers themselves were kind, respectful and light hearted which made a very stressful move for us (I have two children under 2) so much easier.
    I could not fault them. Please use these guys! Recommend 100%!!!!

  • Effy Robinson

    Leigh-On-Sea

    24/07/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    The moving crew were an absolute dream! Friendly, efficient and helpful.

    Response:
    Thank you Effy for your kind words. Wishing you every happiness in your new home.
  • Keith Milner

    Waltham Cross

    10/11/2017

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Relocate reacted amazingly quickly. We had to change company at the last minute - we only phoned them 18/11 am, they surveyed at midday, we exchanged 15.30 and they were loading by 9.30 19/11. Completed 20/11 and all installed by 15.30 - only 48 hours after giving them the go ahead for a large 5 bedroom plus move!

  • Bahman Siabi

    Hornchurch

    23/08/2017

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    They was polite and greate

  • James Glynn

    Enfield

    24/07/2017

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Everyone very pleasant and they did a good job of packing up the old house but we felt that they could have worked a longer day instead of 09.00 - 14.00 to make moving day easier. We ended up late leaving and the new owners were bringing stuff in whilst I was still trying to clean up! Once at the other end the boxes were taken off the van and out into the new house in a very haphazard fashion and beds set up without any consultation so I am still moving boxes into the correct rooms over a week later. There was also a breakage which shouldn't have happened if they had two people moving glass doors instead of one and we are now left with the job of moving the glass somehow and unable to build the wardrobes. All of this could have been avoided if they had not been in such a rush.

  • Jan Woods

    Romford

    4/11/2019

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    The guys on the day were great. Worked really hard and nothing was too much trouble for them.

    Response:
    Hi Jan, thank you for your review.
  • Alice De Havillan

    Ilford

    28/08/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Started earlier than expected in a van way too large.
    They quickly packed my stuff on the van, which was a little unnerving, but they were careful with my belongings.
    They were booked to dismantle the wardrobe, but did not bring any tools.
    Unpacking at the new address was swift and again the 3 guys took care of my belongings and ensured no damage to walls, paintwork, carpets etc.
    Very pleasant, professional and polite removal men.

  • Attracta Asika

    Enfield

    4/02/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    It was a smooth delivery.

  • Denis Bright

    Dagenham

    13/12/2017

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Our moving crew were friendly and amiable but were obviously on a job and knock mission. Everything was 200 miles an hour.
    My biggest complaint about them is that having dismantled the beds to convey to our new home, they used the fewest possible screws etc when reassembling them!! I now have to source replacements as they took the screws etc with them.

  • Kim Carey

    Hornchurch

    1/06/2017

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Absolutely brilliant.. Would recommend them 100%.. From the office staff to the removals team they were all so professional..

  • Ailie Siddle

    South Ockendon

    5/03/2021

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    The company managed to find another van and team for me as they were fully booked but wanted to help me. I did, however, pay £1k more than my usual removal company who were fully booked. On the day the men were lovely and helpful. Nothing was too much trouble and everything was doable. They managed to break my tv somehow though. I was under the impression that this would go through insurance and be all sorted. Apparently they can't help me as I missed filling in a box on a form. Which, if it was that important, they should have pointed out to me surely? I'm now left having paid out more money for a company who have broken my belongings and I'm now having to pay for those on top of a new house. After being promised a stress free move, it's anything but. The men on the day were incredibly sorry. But the customer service afterwards has been awful. Even trying to get an update of where my claim was took me days of chasing. If you use this company, just ensure you have money to replace things afterwards or don't care about your things. Two weeks later, I'm still without a tv.

    Response:
    We are sorry that you experienced problems, it is very unusual for us to receive a negative review as we pride ourselves on providing excellent customer service. We did our utmost to facilitate your move, in very busy times and had to incur additional charges, as a result. We’re delighted that you were pleased with the hard work and professionalism of your team, but unfortunately on rare occasions, damages can occur, despite our best efforts. When you reported the damage, we promptly sent all of the relevant information to our insurance company. They reported to us that you had not completed the box on your contract, asking for the value of your goods. As stated both on your signed quotation form and our terms & conditions “if you do not declare a value of your goods then our liability will be limited to £50 an item”. With regret, we had to inform you, that as you omitted this information, our insurance company was unable to process your claim, as with any policy a small an excess payment is taken which would counteract the maximum £50 payment. Again we sincerely apologise for any inconvenience that this has caused you and we wish you the best of luck in your new home.
  • Sara Bailey

    Potters Bar

    22/12/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    It was a very stressful day as exchanged and completed on same day . Hence didn’t get keys til 4:30pm - this is not unusual . However the owner rang me numerous times asking how much longer I would be and saying Iif I didn’t arrive by 4:30 he would drive off the job . I would have to pay for storage for 5 days and then removals costs again for 6 days time !
    The five removals guys were very good and with my sons help offloaded in about an hour . The next morning I was bombarded with text , WhatsApp , email and calls saying I must contact company immediately to pay waiting time - £20 per man per hour - charged me an additional £240 !! Small print says they will charge for ‘unnecessary waiting time ‘ . Effectively they charged me from 2pm !! I didn’t exchange til 2::30 and I kept the office and removal guys informed the whole time .
    I also tipped them £50!
    The owner made my day even more stressful than it had to be .
    I would never recommend this company !!! I paid for a job to be done not an hourly rate . Disgusted by the way I was treated and additional costs.

  • Jocelyn

    Upminster

    1/09/2020

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    We had our house move by your team on Thursday the 6th of August. There were a few bumps in the road with the sofa, as the carrying of it created an argument between two removal men and one left the job and we had to wait for another driver to arrive to continue the move. The sofa did make it to our new house with a few minor scuffs.
    However, we encountered damage tonight when attempting to plug the sofa in and use it. It is a power reclining sofa that is in two pieces. When the sofa was put together here at our new house a power cord was trapped between the two metal latches which damaged it and it cannot be used.
    The removal company at first denied they had to take care of the damage, saying their terms and conditions did not allow it. The customer service was rude and demeaning. I'm now awaiting a response from their insurance company.

    Response:
    We are sorry that your experienced problems with your move, it is very unusual for us to received a negative review as we pride ourselves on providing excellent customer service.Unfortunately due to circumstances outside of our control a member of the removal team assigned to you, did not behave in the manor that is expected, his employment with us has since been terminated. When the issue was reported to our office team, the said member of staff was promptly removed from your job and a new team member was sent to you, within the hour.It is with regret that a small lead that attaches to your sofa was damaged when being reassembled. When you first reported the damage to us we explained that, as with most insurance policies, ours has a small excess fee in place and your initial amount claimed fell below this excess and was unable to be processed. You have since provided us with a revised, higher, cost, which now sits over the excess amount, this has now promptly been sent to our insurance company, who are now in contact with you to process the claim.We are sorry that you experienced some issues with your removal, all of which we rectified in a timely and efficient manor, but again we apologise for any inconvenience that this has caused you. We wish you every happiness in your new home.
  • Lena Gaston

    Romford

    19/09/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Would not recommend them. Crew started arguing with each other on the job. Broke several items of sentimental value. Scratched several pieces of new furniture. They were a nightmare. Please for the sake of your sanity do not use this company.

  • Danny Smith

    Dagenham

    12/07/2018

    Customer Service:
    Value for Money:
    Moving Day:
    Average Rating:
    Review:

    Damaged many things, company is not interested in dealing with the issues.
    Thieving staff, owner has not got back in contact.

    Areas Covered

    Note: Coverage may vary for international moves
    More Information

    Save Up to 70% on Removal Costs

    Save 70% off the cost of your house move today!

    Rated ‘Excellent’ on